Stekkie gesloten ecosystemen

Identiteit voor Stekkie gesloten ecosystemen. Nooit meer je planten onderhouden? Een droom die uitkomt!

Stekkie is een nieuwe start-up in Breda welke zich voornamelijk focust op de circulaire economie. Dat is een moeilijke benaming voor aandacht geven aan het hergebruik van materialen. Daarnaast staat stekkie voor een makkelijker leven dat je gelukkig maakt. Denk bijvoorbeeld aan planten: bijna iedereen vind ze mooi en heeft ze graag in huis staan. Maar weten hoe je een plant onderhoud, dát is een ander verhaal.
Stekkie maakt gesloten ecosystemen (planten in flessen), die vervolgens luchtdicht worden afgesloten. Met het aanwezige water en voeding in de fles onderhouden de planten in deze fles zichzelf.

De basis
Brovado heeft de complete huisstijl en webwinkel ontworpen. Bij het ontwikkelen van de huisstjl is gekozen voor een kleurenpalet dat de frisse, jonge kleuren van het het groen in de fles naar voren laat komen. Omdat planten licht nodig hebben is er gekozen voor een warme, zonnige oranje kleur ter contrastvorming van de groene kleur. Met deze kleurenanalyse zijn we vervolgens naar de basis gegaan: Wát moet het logo uitstralen? We concludeerden al vrij snel dat het product zelf de aandacht mag vragen in het logo. Vandaar dat er gekozen is voor de monoline techniek, die jong en fris oogt. Vervolgens hebben we de lijnen ingekleurd met het palet dat we op voorhand hebben gekozen.

Ondersteunende technieken
Om de producten goed op te laten vallen hebben we gekozen voor 360° fotografie. zo is het mogelijk om het product in zijn geheel te bekijken.
In de backend van de webwinkel is bijna het gehele proces geautomatiseerd, waardoor de verkoper handmatig alleen de bestelling hoeft na te lopen. Facturering en koppeling aan een boekhoudpakket zijn zaken die voor stekkie niet meer handmatig hoeven worden ingevoerd.

Opgeleverde producten:
• Logo + huisstijl
• Visitekaartjes
• Webwinkel
• Branding & packaging

www.stekkie.shop